Poklicni status učiteljev tajvanskih učiteljev v osnovni šoli: zgodovinski pregled

Povzetki

Pričujoče besedilo se ob upoštevanju socio-kulturnih dejavnikov osredotoča na zgodovinski razvoj izobraževanja na Tajvanu. Poudarek je na raziskovanju statusa učiteljev. Zgodovinski razvoj tajvanskega izobraževanja kaže, da se je v tajvanskem izobraževanju zaradi vpliva kunfucionizma, za razliko od stanja v zahodnih družbah, oblikovalo stališče, da so učitelji razumljeni kot ključen element pri zaščiti družbene morale in družbene solidarnosti. To je vplivalo na njihovo pojmovanje v tajvanski družbi in se je rezultiralo v tem, da se učitelje pojmuje kot strokovnjake in jim je dodeljeni visok družben status, ugled in visoke plače. Skupek teh dejavnikov je oblikoval zelo zaščitniško okolje do učiteljev, kar zelo vpliva na poklicno ideologijo učiteljev.

 

Kjučne besede: status poklica, Tajvan, učitelji, kitajska kultura.

 

dr. Tien-Hui Chiang