Obravnava geometrijskih teles v osnovni šoli – primer interaktivnega animiranega filma z direktnim upravljanjem animiranega procesa

IKT v šolstvu
Strokovna skupina za poklicno usposabljanje vzgojiteljev in športnih trenerjev na Pedagoški fakulteti, na oddelku Kolidža za strokovne študije v Somboru, je razvila model interaktivnega animiranega filma za prikaz vsebin s področja matematike, še zlasti s področja geometrije (geometrijskih teles: krogle, kocke, valje, piramide, stožca …), za tretji razred osnovne šole. Model je bil zasnovan kot popolnoma nova interaktivna animirana aplikacija, ki je kombinacija animiranega filma, video igre in izobraževalno-programske opreme. Za uspešen zaključek programa mora učenec znati predstaviti vsa animirana geometrijska telesa. Učenec se seznani z značilnostmi teles, na koncu pa se znanje preveri s pomočjo interaktivnega kviza, ki ga učenci rešujejo. Aplikacija temelji na neposrednem upravljanju animiranih procesov in z metodo poskusov in napak, ki je najbolj učinkovit način učenja, ko gre za informacijsko, npr. z računalniško tehnologijo. Cilj tega dela je poudariti pomen, prednosti in učinkovitost učenja s pomočjo informacijsko-komunikacijske tehnologije v primerjavi s tradicionalnimi učnimi metodami.
 
Ključne besede: geometrija v osnovni šoli, inovacije, interaktivni animirani film, neposredno upravljanje procesa animacije, metoda poskusov in napak, informacijska tehnologija. 
 
dr. Slavoljub Hilčenko, Vladimir Jerković